Pivovar Ostravar má novou linku na stáčení piva do plechovek

Zlomová investice v Ostravaru: nová linka na stáčení piva do plechovek za téměř 100 milionů korun

Poptávka po plechovkovém pivu z Ostravaru od startu celonárodní expanze v posledních 12 měsících kontinuálně roste. Pivovar si kvůli tomu pořídil vlastní plechovkovou linku za téměř 100 miliónů korun. Jedná se o největší jednorázovou investici v novém tisíciletí. Doposud stáčel Ostravar svá piva do plechovek v Praze.

 

Investice do plechovkové linky představuje pro Ostravar významný milník a je reakcí na rostoucí preferenci plechovkového piva. „Jsme nadšeni, že budeme moci stáčet naše pivo do plechovek přímo v Ostravě.Zjednoduší se nám tím celý proces a odpadnou logistické náklady spojené s přepravou piva,vysvětlil Řehůřek, vrchní sládek pivovaru Ostravar. Pivní plechovky jsou čím dál oblíbenější zejména u mladších spotřebitelů. Jsou lehké, snadno se přenášejí a mají dlouhou trvanlivost. Představují tak ideální volbu pro různé příležitosti. Od domácích grilování a festivalů po společenské události a pikniky.

 

Nový stáčecí provoz

Ostravar měl do této chvíle k dispozici dva stáčecí provozy. Stáčírnu sudů a stáčírnu lahví. Plechovkové pivo, které ostravský pivovar nabízí od roku 2007, stáčel Ostravar doposud v Praze v mateřské společnosti. Po zahájení celonárodní distribuce loni v létě však odbyt ostravského piva prudce vzrostl a přeprava piva ke stáčení do Prahy začala být zbytečně nákladná. „Po pár měsících od startu celonárodní distribuce bylo jasné, že budeme v Ostravě potřebovat vlastní plechovkovou linku. Naše piva si totiž na trhu vedou skvěle. O úspěchu Mustangu vařeného s přídavkem divokého chmele Kazbek jsme nepochybovali. Potěšil nás i celorepublikový zájem o naší tradiční dvanáctku ze spilky. A Černá Barbora si na trhu dokázala vytvořit svou vlastní kategorii. Její prodeje jsou o desítky procent vyšší, než byl původní plán. Spotřebitelé na Báře oceňují, že není doslazovaná a má krásnou vůni po karamelovém sladu, popisuje aktuální stav Jan Řehůřek.

 

Kapacita čtvrt milionu hektolitrů

V reakci na expanzi Ostravaru nabídla mateřská skupina Molson Coors ostravskému pivovaru za výhodných podmínek stáčecí linku z pivovaru Zagrebačka. „Měla kapacitu čtvrt milionu hektolitrů, takže jsme po ní okamžitě sáhli a na podzim 2022 rozjeli projekt třetí stáčírny, popisuje situaci Jan Řehůřek. V dubnu tohoto roku se pak linka začala převážet do Ostravy instalovat do objektu stáčíren. Zkušební provoz v Ostravě začal v červnu za účasti mezinárodního týmu expertů ze skupiny Molson Coors.

 

Ostrý start od poloviny července

Ostrý provoz plechovkové linky byl zahájen v polovině července. Všechny zmíněné značky budou stáčeny do kvalitních plechovek, které zaručují, že pivo zůstane po dlouhou dobu svěží a chráněné před vlivem světla a vzduchu. Ke stáčení bude Ostravar používat plechovky, které obsahují mezi 70 až 90% recyklovaného materiálu.

 

Investice za necelých 100 milionů

Celkové náklady na rozšíření stáčecích provozů o plechovkou linku činily podle představitelů pivovaru necelých sto milionů korun. „Jedná se o největší jednorázovou investici pivovaru v novém tisíciletí, prozrazuje vrchní sládek Ostravaru. Výše investice podle Řehůřka odpovídá rostoucí poptávce spotřebitelů po pivu v této oblíbené obalové formě a otevírá Pivovaru Ostravar nové možnosti pro distribuci svého i licenčně vyráběného piva. V novém provozu pivovar plánuje stáčet vlastní značky Ostravar, Mustang, Černá Barbora a americké pivo Blue Moon, které ostravský pivovar vaří v licenci pro další trhy. Ve stáčírně plechovek našlo práci již více než 10 nových zaměstnanců a rozšiřování pivovarského týmu v Ostravě dále pokračuje.

(nm)