Manažer, co ťuká do klávesnice v teplé kanceláři? Ani náhodou…

Foto: Z archívu Jana Bystroně

Jan Bystroň pracuje v telekomunikacích přes 15 let. Za tu dobu zažil v oboru řadu zásadních změn a nyní působí jako obchodní manažer v Nordic Telecom. Využili jsme proto příležitost a nahlédli s ním pod pokličku fungování telekomunikačního operátora.

 

Jak vypadá běžný pracovní den obchodního manažera v telekomunikační společnosti?

Vlastně bych s trochou nadsázky mohl říct, že něco jako běžný pracovní den u mě neexistuje. A přesně to mě na práci baví, její každodenní rozmanitost. Věnuji se prodeji služeb, podpoře znalosti značky a také vztahům s developery. V současnosti je na prvním místě ta obchodní oblast a spočívá v budování týmu obchodních zástupců v celé ČR. Díky tomu můžeme našim zákazníkům zajistit prémiový servis přímo z pohodlí jejich domova. Druhým posláním je budování povědomí o značce Nordic Telecom v našem regionu. Jsme poměrně mladá firma, která vznikla sloučením menších poskytovatelů, takže nás zákazníci na severní Moravě tolik neznají. A já se to snažím změnit např. billboardy, reklamními plachtami, letáky nebo inzercí. Jako partneři se také účastníme různých lokálních akcí. Organizátorům zdarma zapůjčujeme atrakce pro děti, třeba oblíbený nafukovací hrad. Sám se rád těchto akcí účastním, protože je to skvělá příležitost, jak se od lidí dozvědět, co si přejí. I když se v telekomunikacích pohybuji už řadu let, nejsem typický manažer, co jen ťuká do klávesnice v teplé kanceláři. Minimálně 50 % času trávím venku s lidmi.

 

V čem se Nordic Telecom odlišuje od ostatních poskytovatelů?

I když je Nordic Telecom celostátní společnost, snažíme se k zákazníkům přistupovat spíše jako menší lokální poskytovatel. Každá lokalita je totiž specifická. To, co například funguje v Praze, nemusí fungovat v Bohumíně. Takže naše služby šijeme v regionech na míru podle potřeb zákazníků. Klíčovou vlastností Nordicu je prozákaznický přístup a férovost. Žádné smluvní kličky nebo skryté poplatky. A nesmím zapomenout na prémiovou podporu Ajťák na přijmu, kterému může náš zákazník zavolat a nechat si poradit se vším kolem technologií. Třeba, jak nastavit nový telefon nebo jak si doma spárovat chytrou domácnost. Tuto službu poskytujeme všem našim zákazníkům zdarma.

 

Jsou služby Nordic Telecom dostupné v celém našem kraji, nebo jen na určitých místech?

Pokud se bavíme o Moravskoslezském kraji, tak pokrýváme téměř celou oblast, a to díky tomu, že zákazníkům můžeme nabídnout v podstatě všechny dostupné technologie na trhu, snad s výjimkou satelitního internetu. Zákazníky tak můžeme připojit na nejmodernější optickou síť a bezdrátové sítě, včetně licencované frekvence 3,7 GHz, která má tu výhodu, že připojení nemohou svým vysíláním rušit jiní poskytovatelé. Díky spolupráci s CETINem pak poskytujeme i služby na DSL síti.

1679405264316
Foto: Z archívu Jana Bystroně

 

Prozradíte tři důvody, proč by si zákazník měl pořídit internet od vás?

Stabilita silné české společnosti, férový prozákaznický přístup, smlouva bez závazku, nejmodernější technologie na trhu, vlastní licencované frekvenční pásmo, prémiová péče v podobě Ajťáka na příjmu a profesionální tým lidí, kteří všechny tyto ingredience spojují v jeden fungující celek.

 

Jako firma používáte zelenou barvu a služby prodáváte pod názvem Zelený internet. Jaký to má důvod?

Zelená je, alespoň pro mě osobně, nejsympatičtější barva symbolizující život, svěžest a zdraví. Když něco funguje „na zelenou“, je to funkční, stabilní, plynulé a bezpečné. Zelenou barvu tedy používáme jako odkaz na funkční a kvalitní služby. Kromě toho nám hodně záleží na zdravém prostředí, a proto podporujeme chytré projekty a partnery, kteří sdílejí stejné hodnoty. Naše reklamní předměty jsou zaměřené na outdoorovou činnost a využíváme na jejich výrobu přírodní materiály.

 

Jaké partnery podporujete na severní Moravě a ve Slezsku?

Za největší akci v roce 2022 považuji naše partnerství hudebního festivalu Beats for Love, což byla velká výzva a jsem rád, že se nám vše podařilo. Marná sláva, bez spolehlivého připojení by se tato obří hudební událost neobešla. Chtěl bych tak využít této příležitosti a poděkovat našemu skvělému ostravskému týmu techniků, kteří se na akci podíleli dnem i nocí. Pro mě je ale důležitá každá akce. Spousta lokálních událostí, kterých se účastníme, je zaměřená na dětské dny a jsme rádi, že si mohou naše doprovodné atrakce užít i ti nejmenší.

 

Zmínil jste, že v telekomunikacích pracujete už dlouho. Jak se podle vás změnilo prostředí a poskytovatelé za posledních 15 let?

Je to tak, z časového hlediska se může zdát 15 let jako poměrně krátké období, ale v telekomunikacích se událo hodně zásadních změn. Když jsem začínal, obchod s internetem vypadal mnohem jednodušeji, internetové připojení bylo na vzestupu. Konkurence byla minimální a o zákazníky nebyla nouze. Pamatuji si, že jsme nabízeli internet s rychlostí 10 Mb/s za 550 Kč měsíčně. V dnešní době nepředstavitelné. Postupem času se ale trh naplnil – internet má dnes už doma každý. Pro poskytovatelé je tak situace o poznání náročnější. Dnešní trend je takový, že rychlost internetu jde nahoru, ale cena naopak dolů. Zákazník má často v místě bydliště na výběr třeba ze čtyř různých poskytovatelů. Už nestačí jen vysoká rychlost a nízká cena, ale je potřeba poskytnout zákazníkovi něco navíc. Poslední roky také můžeme sledovat trend slučování menších poskytovatelů. Pokud chcete udržet krok s konkurencí, je nutné do sítě neustále investovat a zlepšovat její kvalitu, což si malí poskytovatelé nemohou často dovolit.

Také v oblasti televize došlo k velkým změnám. Zákazníka už tolik nezajímá, kolik programů má v nabídce, ale jak se mu televize umí přizpůsobit. Mám na mysli zpětné sledování pořadů, pauza, filmový archiv, propojení televize s dalším zařízením. IPTV (televize přes internet) v tomto směru má určitě co nabídnout. A to raději nechávám stranou raketový vzestupu mobilního internetu. Na tomto poli jsou totiž změny ještě dalekosáhlejší.

 

Teď trochu osobnější otázka. Jaký internet používáte doma vy a jaké připojení byste doporučil pro běžnou rodinu?

Možná by se zde hodil příměr o kovářově kobyle, která chodí bosa. S rodinou totiž bydlíme v Šenově, který se rozkládá na kopečkovitém terénu a náš dům stojí zrovna na místě, kde není pokrytí Nordic Telecom dostupné. I když sousedé se k Nordic Telecom mohou připojit bez problémů. Pokud jde o doporučení, velice záleží, jakou technologii máte v bydlišti dostupnou. V případě, že je k dispozici optická síť, není co řešit. Dnes se běžně na těchto technologiích poskytují rychlosti od 250 Mb/s. Pro běžnou domácnost naprosto dostatečné a pro mnohé domácnosti i „přebytečné“. Možná vás překvapím, ale pokud se bavíme o klasické čtyřčlenné rodině, která kouká na internetovou televizi, brouzdá na internetu, občas si něco stáhne, považuji za dostatečné stabilní připojení o rychlosti od 20 Mb/s.

 

Chystáte v tomto roce pro zákazníky nějaké novinky?

Těch novinek je poměrně hodně, ale tou nejzajímavější v našem regionu je určitě dokončení dvou velkých developerských projektů v Krnově a v Ostravě. Celkem se jedná o 300 nových optických přípojek. Děti se pak mohou těšit na více než 30 akcí s nafukovacím hradem.

(nm) Foto: Z archívu Jana Bystroně