Velikonoční dekorace a dárky od dětí z domovů udělaly radost po celé republice

Desátý ročník Obchůdků s Albertem proběhl kvůli pandemické situaci letos na jaře poprvé pouze online. Děti ze šestnácti domovů a neziskových organizací jej opět zvládly na výbornou a vydělaly téměř 60 tisíc korun. Zákazníky či jejich blízké potěšily vlastnoručně vyrobenými velikonočními dekoracemi a dárky. Díky projektu Nadačního fondu Albert si děti ze sociálně ohroženého prostředí osvojují základy finanční gramotnosti, učí se plánovat, rozvíjejí kreativitu či se tvůrčí formou učí pracovat v týmu, čímž se připravují na vstup do dospělého života. 

Velikonoční Obchůdky proběhly místo klasických stánků před prodejnami pouze online. „Letošní Obchůdky byly opět úplně jiné, než jsme byli zvyklí. Do poslední chvíle jsme řešili jejich průběh a nebyli jsme si jisti, zda je budeme moci realizovat v prodejnách Albert. Pro nepříznivou situaci jsme je přesunuli do internetového prostředí. Děti se s tím vypořádaly výborně. Jejich výrobky si objednalo přes dvě stě zájemců a vydělaly si tak skvělých 60 000 korun,“ popisuje situaci Petra Režná, manažerka Nadačního fondu Albert. 

Obchůdky v online prostředí vyžadují více kreativity

Letošní neplánovanou novinkou, která projekt obchůdku pro děti jistě obohatila a přinesla, nové výzvy, byl proces prodeje online formou. Mladé týmy zvládly navrhnout výrobky, nakoupit materiál, vyrobit produkty a následně je nacenit, nafotit a poutavě popsat. Oproti tradičním Obchůdkům musely změnit myšlení a zapojit více kreativity. 

Největší úspěch a tržbu slavil Dětský domov Náměšť a organizace Dokořán, kde online prodej vítali. A to nejen z důvodu aktuální situace, ale i možnosti nabídnout výrobky v rámci celé republiky. „S online Obchůdky je sice více práce ve smyslu balení a posílání objednaného zboží, ale při stánkovém prodeji je omezena dostupnost prodeje výrobků pouze na zákazníky v obchodě,“ komentuje velikonoční Obchůdky Denisa Carvová z organizace Dokořán. „Díky online prodeji jsme také měli možnost zboží dovyrobit a reagovat tak pružně na poptávku. Zájem zákazníků předčil naše očekávání,“ dodává. 

Vydělané peníze z Obchůdků putují přímo dětem. „Využijeme je na letní zážitky. Dle epidemiologické situace a zájmu se budeme snažit vymyslet a zrealizovat volnočasové a preventivní programy ve smyslu jednodenních i vícedenních výletů či zapůjčení kol. Pokud by výlety nebyly možné, pořídíme dětem do naší sociální služby nové deskové hry a výtvarný materiál,“ popisuje Denisa Carvová.

(ab)