Hlavní pivní sezóna skončila. Ostravští pivovarníci vyrazili do ulic pomáhat.

Foto: Pivovary Staropramen s.r.o.,

Celkem 50 dobrovolníků z řad zaměstnanců pivovaru Ostravar a městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz se letos zapojilo do projektu Dny, kdy pomáháme aneb Community Days. Jeden pracovní den v září věnovali úpravě a zkrášlení veřejných prostor v Moravské Ostravě.

Ostravský pivovar sídlí na Hornopolní ulici v centru města a patří k nejstarším dobře fungujícím podnikům v Ostravě. V pivovaru se vaří nejen tradiční Ostravar, ale také moderní značky jako Mustang nebo Černá Barbora a v licenci i americké pivo Blue Moon.

„V našem pivovaru vaříme pivo již od roku 1898. Jednou za rok, zpravidla po hlavní sezóně, vyrazíme do ulic a pracujeme přímo pro Ostravu. Upravujeme záhony v parcích, provádíme drobné opravy a zkrášlujeme místa, kde jako Ostraváci rádi trávíme svůj čas. Je to jiný druh práce, ale radost z výsledku je podobná,“ říká vrchní sládek ostravského pivovaru Miloslav Rozsypal.

Letos se ostravští pivovarníci zaměřili na Komenského sady a také na bezprostřední okolí Hornopolní ulice. V Komenského sadech natírali ocelové konstrukce monumentální vstupní brány, která byla postavena již v období první republiky, a prořezávali dřeviny. V okolí pivovaru zase sázeli trvalky a starali se o celkové zvelebení veřejného prostoru na ulici generála Píky. Místo je nyní příjemnější nejen pro návštěvníky pivovaru, ale i pro pro místní obyvatele a celou komunitu sídliště Fifejdy.

K ostravským pivovarníkům se letos opět připojili také zaměstnanci úřadu městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. „Je skvělé vidět, když se velká firma jako Ostravar aktivně stará o své okolí. Naši zaměstnanci se k nim rádi přidávají. Kouzlem dobrovolnické práce je, že dává dohromady lidi, kteří by se jinak nepotkali. Zároveň přináší konkrétní výsledky, které ocení každý obyvatel našeho obvodu,“ říká starosta MOaP Petr Veselka.

„Dny, kdy pomáháme, jsou pro nás radost. Je to relax, zábava a také příležitost vybočit ze zaběhnutých stereotypů. Všem firmám to můžu vřele doporučit,“ říká vrchní sládek ostravského pivovaru Miloslav Rozsypal.

Oddech v Ostravaru nepotrvá dlouho. Již na konci října se v pivovaru začíná vařit pivo na Vánoce a ostravský pivovar čeká druhý vrchol kalendářního roku.

Pivovar Ostravar je součástí skupiny Pivovary Staropramen. Ve svém portfoliu má kromě vlastních značek také licenčně vařená piva jako Pernštejn nebo americký Blue Moon. Pivovary Staropramen včetně Ostravaru v roce 2023 uvařily celkem 2,815 milionu hektolitrů piva a utržily 4,7 miliardy Kč. Finanční výsledky skupiny za předchozí rok firma pravidelně reportuje ve druhé polovině roku.

(nm)