Ostravské komunikace už spotřebovaly na výtluky o 100 tun asfaltu více než loni

Foto: Ostravské komunikace

Už více než 170 tun asfaltové směsi spotřebovaly do této chvíle Ostravské komunikace a. s., na opravy výtluků na silnicích II. a III. tříd a vybraných místních komunikací na území Ostravy. Je to o celých 100 tun více než ve stejném období loni. „Obrovský rozdíl je dán tím, že se výroba v obalovně letos rozběhla o dva týdny dříve než v roce 2023,“upřesnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř. 

 

Kromě takzvané teplé balené směsi firma použila k opravám výtluků i bezmála 60 tun recyklované směsi. První opravy zahájila na začátku února, od 7. března pak mohla díky rozběhu obalovny tempo zásahů na poničených silnicích výrazně zrychlit.

 

V tuto chvíli už mají Ostravské komunikace zmapovány i některé úseky komunikací, kde bude kromě tradiční „díry“ po zimě potřeba opravovat více věcí současně. Například odvodňovací systém – tzv. dvouřádek či trojřádek, který bývá zhotovený ze žulových kostek a má za úkol eliminovat hromadění dešťové vody v jízdní dráze.

 

Systém oprav výtluků se řídí několika jednoduchými pravidly. Nejprve jsou na řadě dopravu a bezpečnost ohrožující úseky a nejfrekventovanější místa, následují postupně méně závažné výtluky. Většinu oprav zadávají Ostravským komunikacím majitelé příslušných silnic a ulic. Tam, kde jsou komunikace přímo ve správě firmy, probíhají i fyzické kontroly stavu. Navíc mohou problém nahlásit i sami řidiči, a to přes dispečink Ostravských komunikací. Výtluky na silnicích I. třídy, na dálnicích a na místních komunikacích III. třídy v městských obvodech ale Ostravské komunikace na starosti nemají. Tyto práce si řeší zpravidla přímo vlastníci komunikací, tedy ŘSDa městské obvody.

 

Pro Ostravské komunikace už také začala sezóna větších oprav. Aktuálně od tohoto pondělí (25. 3.) opravují kruhový objezd na Slovenské ulici v Ostravě. Práce tam budou probíhat až do 8. dubna.