DO PRÁCE NA KOLE SE JEZDILO NAVZDORY NEPŘÍZNI POČASÍ

Letošní květen patřil devátému ročníku soutěže Do práce na kole. Ta je určená všem cyklistům, běžcům a chodcům, kteří chtějí zlepšit nejen svou kondici, zdraví či náladu, ale také přispět k čistšímu ovzduší nebo celkově příjemnějšímu a bezpečnějšímu městu. Do akce se zapojilo 1024 ostravských účastníků. Jízdou na kole, chůzí nebo během nasbírali na městské konto téměř 219 tisíc kilometrů.

Těší mě, že narostl počet účastníků z Ostravy, kteří přispěli na městské konto ještě o desetinu více kilometrů než vloni. A to i přes to, že letošní květen byl studený a deštivý. Zvýšil se také počet zapojených týmů. Aktivní způsob života je blízký stále vyššímu počtu Ostravanů a já věřím, že počet zapojených se v příštím roce ještě zvýší. Letos jich bylo 1024, vloni 667. S takovou bychom se mohli brzy dostat na 1500 účastníků,“ řekla resortní náměstkyně Kateřina Šebestová.

Celkový počet najetých kilometrů byl 218 955,6, což odpovídá úspoře 28,245 tun CO2. Průměrná vzdálenost, kterou každý ze soutěžících ve městě urazil, dosáhla 213,8 kilometru. Nejvýkonnější cyklista ujel 2 523,7 a nejzdatnější cyklistka 2 270,8 kilometru. Také běžci se činili. Větší vzdálenosti mají na svém kontě muži. Ten nejlepší téměř 700 kilometrů, nejpilnější běžkyně zhruba polovinu.  Do slosování o ceny za pravidelnost se dostalo 115 týmů (41 %) z celkem 275 sestavených, které zvládly na kole, pěšky nebo během v květnu absolvovat dvě třetiny možných cest do zaměstnání.

Průměrná jízda každého ostravského cyklisty měřila 12,2 kilometru. V této disciplíně skončila Ostrava mezi velkými městy na druhém místě. V počtu soutěžících byla Ostrava čtvrtá po Praze, Brně a Plzni. V ostatních výkonnostních ukazatelích se umístili ostravští zástupci na 3. místech, v počtu ujetých a uběhnutých kilometrů a úspoře CO2.

Ze srovnání je patrné, že v Praze i Brně je zatím o akci větší zájem. My proto ani na chvíli nepolevíme v budování cyklistické infrastruktury a vytváření podmínek pro další individuální sporty, abychom byli pro Pražáky a Brňáky ještě větší konkurencí,“ dodala náměstkyně Kateřina Šebestová.

Tématem 9. ročníku výzvy Do práce na kole je Homo cykliens.  Má asociovat nový přístup k mobilitě ve městě, vznik „nového druhu“ člověka. Ten je podle organizátorů ze spolku Auto*Mat vybaven horským kolem, silničkou, skládačkou, koloběžkou, nebo běžeckou obuví, tedy prostředky, které v městské džungli obstojí lépe, než osobní automobil. Nezáleží, jestli je mladý nebo starý, muž nebo žena.

Soutěž Do práce na kole se koná každoročně od 1. do 31. května. Jejím cílem není jen dobrý pocit soutěžících, ale také sběr informací o skutečných trasách, které lidé do práce využívají.

Výzva Do práce (i do školy) na kole je tu pro všechny.

(ab)