E-shop jemnost.cz letos prožije své první Vánoce a s nimi i nejhektičtější období v celém roce. Většina zákazníků nakupujících na internetu je zvyklá na slogany “Večer objednáš, ráno v boxu máš”. Jak je to ale s internetovými obchody, které nabízí produkty vlastní výroby, kdy každý kousek projde někomu pod rukama? Karolína Godi, majitelka a hlavní tvář e-shopu Jemnost.cz se s námi v redakci podělila o informace ze zákulisí e-shopu, který nabízí 100% ručně vyráběné produkty.
Jak se připravujete na Vánoční sezónu? Očekáváte příliv objednávek?
Na Vánoční sezónu se určitě připravujeme. Jsme malý e-shop a naši zákazníci si k nám zatím cestu teprve hledají. I tak ale, když se nám sejde několik objednávek přes víkend, máme co dělat. Nemůžeme držet skladové zásoby všech velikostí a náramů, takže většinu zakázek vyrábíme opravdu až při objednání zákazníkem. Zároveň nemáme ani stovky krabiček nebo korálků k výrobě. Korálky by nám i v průběhu sezóny dodavatel pravděpodobně doručil, ale krabičky, které odebíráme z Dánska, už nejspíš ne.
Kolik Vám taková výroba jednoho náramku zabere času? Vyrábíte je sama?
Ano, vyrábím je sama. Ono to ani jinak nejde. Všechny vzory, barvy a styly jsem tvořila a vybírala já, takže celý proces mám pod palcem od začátku do konce. Je to hodně osobní a náročná práce, kterou zatím nejde jednoduše delegovat, protože každý detail ovlivňuje výsledek. Doba výroby záleží na typu náramku. Jednodušší vzor zvládnu přibližně za hodinu, ale třeba náš bestseller – náramek Louka – potřebuje až dvě hodiny práce.
Jak vůbec takový provoz e-shopu funguje? Napadá mě spousta věcí, které je potřeba zajistit. Je to opravdu tak náročné?
Je to trochu taková sněhová koule – od výroby, přes logistiku, sklad, e-shop až k marketingu. Samozřejmě berte to s rezervou. Jak jsem říkala, jsme malý e-shop a všechno řešíme v malém, ale řešíme. Nejvíce práce bylo ze startu: museli jsme zajistit materiál, vymyslet koncept, spustit e-shop, náramky nafotit a vytvořit obsah na sociální sítě. Se vším mi pomáhal manžel, bez něj by byla Jemnost jen napůl. Uvidíme, kam se to všechno posune a jestli se nám podaří vyrůst.
Takže jste trochu taková rodinná firma. A jaké jsou Vaše plány na příští rok? Kam celý tento projekt chcete směřovat?
Jemnost vznikla jako místo, kde chci mít produkty, které se líbí hlavně mně samotné. Nechci zůstat jen u náramků – už teď mám spoustu nápadů na produkty, které bych na e-shopu chtěla mít. Ale náramky jsou moje srdcovka. Chci sortiment rozšiřovat postupně, ale ne na úkor kvality. Tvořím produkty, které bych si sama chtěla koupit, nosit a používat. Uvidíme, kam se nám podaří posunout, jak dopadnou Vánoce a jak prožijeme začátek nového roku.
Našim čtenářům přinášíme i exkluzivní slevu 10 % na celý nákup na eshopu www.jemnost.cz s kódem NASEMESTO10. Kód zadáte snadno v košíku při dokončování objednávky.

































