OSTRAVA SE ZÚČASTNÍ PŘEHLÍDKY INTERIÉROVÉHO DESIGNU

Milan Dobeš, Pohyb svetla v priestoreIV., 1968

Meat Design Ostrava 2019 obsadí už za den Dolní Vítkovice. Od pátku 22. do neděle 24. listopadu se koná pátý ročník festivalu interiérového designu a užitého umění. Nabídne nejnovější trendy designu nábytku, interiérů, vybavení domácností, doplňky, dekorování a výzdobu prostor pro bydlení i podnikání, designové předměty běžné denní potřeby.

V neděli 24. listopadu od 12.30  do 15 hodin prezentovat svá témata na Art and Design Stage i město Ostrava. Konkrétně půjde o novou koncertní halu, o projekt OSTRAVA 360° týkající se kultivace venkovní reklamy a o ateliér MAPPA. Diskuze k uvedeným tématům se budou účastnit ostravský primátor Tomáš Macura, náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová a ředitel ateliéru MAPPA Ondřej Vysloužil.

„Na letošním festivalu Meat Design představíme projekt koncertní haly, protože v architektuře města se jedná nepochybně o jeden z největších a nejzásadnějších počinů vůbec. Účastníci akce se budou moci seznámit  s budoucí podobou haly. Model vítězného návrhu bude vystaven ve vstupní hale a jistě bude i při této příležitosti podnětem k mnoha odborným i laickým debatám jako všude, kde jsme ho zatím předvedli.  Dále budeme prezentovat náš nový Manuál umísťování reklamy města Ostravy, jehož cílem je pomoci živnostníkům ve městě s vytvářením vkusné a vhodné reklamy, aby Ostravu nezaplavoval reklamní smog narušující urbanistický a architektonický charakter veřejného prostoru, jeho jedinečnost a genia loci. Za zásadní považujeme také letošní založení městského ateliéru prostorového plánování a architektury MAPPA, jehož úkolem a cílem je kultivovat veřejný prostor v Ostravě. Představíme nejen úkoly ateliéru, ale také jeho ředitele Ondřeje Vysloužila,“ řekla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.

Na Meat Designu návštěvníci dále uvidí přednášky osobností designu – známých i zatím méně známých. Poprvé přijely do Česka osobnosti japonského designu – s těmi se návštěvníci budou potkávat po celé tři dny ve speciální zóně. Připraveny jsou workshopy pro každého, výstavy, neformální setkání s designéry. Organizátoři pamatují i na dobré jídlo a zábavu pro děti (k dispozici bude i hlídání).

Dostupné dárky do tisícovky pro každého, ale také top kousky pro náročné. Meat Design je letos přehlídka dvou stovek designových značek s jedinou podmínkou pro vystavovatele a tvůrce: všechno si lidé musejí na Meat Design koupit nebo objednat. Žádné prototypy či teorie.

Meat Design Ostrava je svým rozsahem, významem a zaměřením jednou z nejvýznamnějších přehlídek užitého umění u nás, největší v Moravskoslezském kraji. Meat Design otevře své brány v pátek v 10:00 a v pátek a v sobotu bude otevřeno až do 20:00, v neděli pak od 10:00 do 16:00. Akreditace (výměna e-vstupenek za pásky, nákup vstupenek) bude přímo v Gongu (zastávka Dolní Vítkovice). Většina vystavovatelů už je vybavena terminály pro platby kartou, v areálu je i bankomat. Parkování je možné především poblíž Gongu.

ART&DESIGN STAGE v multifunkční aule Gong se stane místem pro atraktivní přednášky osobností designu či týmů firem světového věhlasu už v pátek 22. listopadu večer. Prostřídají se tam do neděle zvučné značky i jména. Přednášky jsou volně přístupné až do naplnění kapacity prostoru, kde se budou konat. Meat Design zahájí právě v Gongu primátor města Ostravy Tomáš Macura v pátek 22. listopadu v 17:30 a hned poté se rozběhne program: první přednášky v zóně ART&DESIGN STAGE. „V pátek se diváci v Gongu seznámí s příběhem mladé české sklárny Lasvit, potkají se tam s profesorem UMPRUM a ikonou českého interiérového designu Jiřím Pelclem, s mladými designéry Borisem Klimkem, Lukášem Novákem nebo Michalem Riabičem, ale také s prací renomovaného studia Najbrt,“ přibližuje ředitelka přehlídky Karolína Skórková s tím, že v artových expozicích si na své přijdou milovníci skutečných designových lahůdek.

„Vůbec poprvé se nám podařilo pozvat do Česka slavné japonské designéry, kteří budou v rámci zcela nové TOKYO STAGE v Gongu k dispozici od pátečního večera až do neděle na přednáškách i workshopech. Návštěvníci mohou být součástí tradičního japonského čajového obřadu, nakoupit v pop-up shopu japonské designové produkty nebo vidět při práci špičkového japonského grafika či karikaturistu,“ pokračuje Karolína Skórková. Naše veřejnost zná kultovní značky sportovní obuvi (Converse nebo Adidas), ale nezná japonské tvůrce, jejichž rukopis nesou.

(ab) Zdroj: Město Ostrava