První tramvaj od plzeňské Škody Transportation v Ostravě

První z 35 kusů nových tramvají Škoda 39T dorazila do Ostravy. Dopravní podnik Ostrava (DPO) ji slavnostně představil včera v noci. Nové vozy Škoda 39T jsou vyrobeny skupinou Škoda Transportation Ostravě doslova na míru. Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Následovat budou zkušební jízdy, ještě v režii výrobce, nejprve bez cestujících a následně i s cestujícími. Jakmile budou splněny stanovené podmínky, proběhne převzetí vozu DPO do běžného provozu. Patronem nového vozu se stala ikona bezpečného provozu: automobilový závodník Karel Loprais.

Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 t, plně obsazeného pak i 56 t. Cena za jeden kus vozidla je 47,5 mil. korun. Tramvaj bude v Ostravě dosahovat rychlosti až 80 km/h. Maska vozu je navržena tak, aby svými tvary připomínala nohu těžební věže a odkazovala tak na historii Ostravy. S nasazením nových tramvají počítá DPO na páteřních linkách, například rozhodně na tramvajové lince č. 8.

„Cestující se mají na co těšit. Naše nové tramvaje jim nabízí bezpečné, tiché a pohodlné cestování na vysoké úrovni. Modernější kamerový systém, klimatizaci, USB nabíječky, skloněnou masku s oblými prvky navrženou tak, aby nedocházelo ke vtažení překážky pod vozidlo. Je 100% nízkopodlažní,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

„Ostravská tramvaj je nejdelší dvoučlánkovou tramvají, kterou jsme vyrobili a aplikovali jsme na ni hned několik novinek. Výrazně se zvýšila pasivní bezpečnost chodců díky nově tvarovanému čelu. Cestující ocení komfortní a moderní interiér a řidiči tramvaje zase zcela nové stanoviště. To bylo navrženo pro maximální pohodlí a bezpečnost a všechny ovládací prvky má přímo po ruce. Navíc je skvělé, že si tramvaje pro Ostravu vyrobí sami Ostraváci,“ doplňuje výhody Petr Brzezina, prezident skupiny Škoda Transportation, která je předním evropským výrobcem vozidel pro hromadnou dopravu. Nové tramvaje se s výjimkou prvních dvou kusů vyráběných v Plzni budou montovat v závodě Škoda Ekova v Ostravě.

V tuto chvíli má DPO objednáno 35 kusů zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci. Po převzetí prvního vozu do ostrého provozu  budou další tramvaje Škoda 39T nasazovány v pravidelných intervalech.

(ab)