Dotace na cizojazyčnou výuku zvyšují kvalitu vzdělávání

Město Ostrava podporuje projekty výuky cizích jazyků na svém území prostřednictvím speciálního programu. Jeho cílem je zvýšit komunikativní dovednosti a jazykové kompetence žáků a pedagogů a také zvýšit kvalitu výuky cizích jazyků na školách.

„Znalost cizího jazyka je zásadní v jakékoliv uplatnitelnosti na trhu práce. Rozšiřuje nám obzory, ulehčuje komunikaci s celým světem, a to nejen během dovolené a cest. Chceme, aby každý ostravský žák mluvil obstojně minimálně jedním cizím jazykem, a proto podporujeme již několik let systematický rozvoj výuky jazyků, ať už to jsou bilingvní třídy anebo výuka předmětů v cizím jazyce (tzn. metoda CLIL),“ řekla náměstkyně primátora Andrea Hoffmannová.

Souhrnem bylo v rámci „Programu na podporu cizojazyčné výuky na území statutárního města Ostravy pro školní rok 2023/2024“ podpořeno celkem 40 projektů v celkové částce 9, 999 milionu korun – z toho byly podpořeny příspěvky ve výši 6,198 milionu korun radou města a dotace ve výši 3,801 milionu korun zastupiteli města na červnovém zasedání. Se všemi subjekty, kterým zastupitelstvo města účelovou dotaci schválilo, bude uzavřena smlouva.

V předcházejícím období uspělo několik zajímavých projektů, za všechny můžeme zmínit ZŠ Krestovu s její „Political geography“:

V 9. ročníku se žáci seznamují s politickým zeměpisem. Tentokrát vypracovali projekty v angličtině i na taková vážná témata jako např. rozdělení států podle státního zřízení nebo podle způsobu vlády. Žáci poukázali na rozdíly mezi nejbohatšími a nejchudšími státy světa. Vyjmenovali největší, nejmenší a nejlidnatější země. V projektech pojmenovali význam GDP (Hrubý domácí produkt), cíle mezinárodních organizací jako např. EU, NATO, UN (OSN), UNESCO, UNICEF. Ve formě vzájemného dialogu si vysvětlili pojmy demokracie, diktatura, emigrace, imigrace. Dále byly zmíněny symboly náboženství jako je křesťanství, judaismus, islám, hinduismus a buddhismus.

Cílem hodnocení bylo grafické zpracování projektu, gramatická správnost a ústní prezentace před třídou.

(ab)