DO OSTRAVY SE PO VÍCE NEŽ 20 LETECH VRACÍ SVĚTOVÁ CYKLISTIKA

Po dlouhých 23 letech se do Ostravy vrací světový pohár v silniční cyklistice. Jedenáctý ročník největšího mezinárodního etapového závodu v České republice Czech Tour 2019 začne 15. srpna v 17 hodin startem úvodní etapy z Trojhalí Karolina. Týmová časovka o délce 16,2 kilometru povede centrem města, z Nové Karoliny směrem na Hranečník a Radvanice. Do prestižního závodu nastoupí týmy, které přijedou do Ostravy přímo z Tour de France, Bora-Hansgrohe a Mitchelton Scott, chybět nebudou Ital Matteo Trentin a Jihoafričan Daryl Impey. Domácí cyklistiku bude v závodě reprezentovat špičkový český tým Elkov Author s novým mistrem České republiky Františkem Sisrem. Ve čtyřech etapách, které začnou v Ostravě a skončí ve Šternberku, se utká dvacítka týmů zvučných jmen. Úvodní etapu velké cyklistické akce, kterou podporuje město Ostrava i Moravskoslezský kraj, budou provázet krátkodobá dopravní omezení.

Podporou týmové časovky letošní cyklistické Czech Tour vyplňujeme přání mnoha fanoušků oprávněně připomínajících dlouhodobou absenci špičkové akce silniční cyklistiky v našem městě. Od legendárního vítězství Steffena Wesemanna v jedné z etap Závodu míru v roce 1996 tady podobně velká akce nebyla. Průjezd špičkových závodníků městem bude sice spojen s krátkým omezením v dopravě, na oplátku ale nabídne skvělou podívanou. Cyklistika navíc není jen atraktivním sportovním odvětvím, ale také alternativním druhem ekologické dopravy a doslova i životním stylem,“ řekl ostravský primátor Tomáš Macura.

Ve čtvrtek 15. srpna v době od 15.00 do 20.00 hodin bude zcela uzavřena trasa zahrnující tyto komunikace: ulice Trojhalí, Na Karolině, Frýdecká, Těšínská, Čapkova, Radvanická, Pikartská a Trnkovecká.

Objízdné trasy jsou naplánovány takto:

směr centrum, Kunčičky: po ulicích Fryštácká a Rudná

směr Slezská Ostrava: po ulicích Fryštácká, Petřvaldská a Čs. armády

směr Frýdek-Místek, centrum, Mariánské Hory, terminál Hranečník, Slezskoostravský hrad: po ulicích Michálkovická, Dědičná, Bohumínská a Frýdecká.

Změny se v době od 16.30 do maximálně 19.00 hodin dotknou také autobusové a trolejbusové dopravy. Autobusy pojedou po upravených trasách. Trolejbusy nahradí autobusy, případně parciální trolejbusy s bateriovým pohonem.

Vlivem dočasné změny vedení linek MHD nebudou v provozu zastávky Slezská Ostrava radnice, Slezská Ostrava kostel, Ústřední hřbitov, Zvěřinská, U Švasty, U Káňů, LDN, Turgeněvova, Botanická zahrada, Kramolišova, Dvořáčkova, Trnkovec škola, Trnkovec, Pikartská, Trnkovecká a Konečného. Záchytnými zastávkami pro obyvatele Slezské Ostravy a Radvanic budou zastávky Hranečník a Radvanice škola.

Informace o změnách v městské hromadné dopravě budou pět dní před konáním akce umístěny na zastávkách MHD, týden před akcí bude pro osobní dopravu na trase umístěno dopravní značení s dodatkovou tabulkou, a obyvatelé z dotčených lokalit dostanou od organizátorů do schránek leták o akci s upozorněním na chystaná omezení včetně doporučení, jak zaparkovat auta mimo závodní okruh, kterým nebude možné v průběhu závodu projet.

Součástí akce bude i bohatý program pro celé rodiny, který v Trojhalí Karolina začne ve 13 hodin. Pro děti jsou připraveny závody na kolech nebo odrážedlech O pohár hejtmana Moravskoslezského kraje. Rezervace je možná zde: https://bit.ly/2MIceNN

„Vztah k jízdě na kole vzniká už od nejútlejšího věku. Určitě není od věci motivovat k usednutí do sedla ty úplně nejmenší. Po skončení časovky týmů bude vylosován dětský výherce kola Scott. Tuto výhru a další ceny dětem předají hejtman kraje Ivo Vondrák, ale také legenda světového hokeje Dominik Hašek. Věřím, že nejen ostravská etapa světového poháru Czech Tour 2019, ale i další úseky, které vedou Moravskoslezským krajem, nabídnou milovníkům cyklistiky nevšední zážitky,“ uvedl ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Tomáš Kotyza.

Cyklistika patřila v Ostravě už v minulosti k nejpopulárnějším sportovním odvětvím. První cyklistické oddíly vznikly ve městě v 80. letech 19. století a v následujících dekádách zde působilo čtyřicet cyklistických klubů a organizací. Ostrava neustále rozšiřuje síť cyklostezek, zavedla a podporuje velmi úspěšný bikesharing a snaží se i dalšími způsoby zpříjemnit cyklistům pohyb ve městě.

Město Ostrava akci podpořilo dotací ve výši 300 tisíc korun, stejně jako Moravskoslezský kraj.

Podrobnější informace o dopravě budou zveřejněny na webech ostrava.cz,  msk.cz a dpo.cz.

Trasy, po kterých pojedou v době Czech Tour 2019 autobusy:

915021 Ostrava – Vratimov

915081 Ostrava – Řepiště

linky ve směru do Vratimova/Řepiště pojedou po své trase bez změny, tj. bez vyloučení zastávek s tím, že na ulici Frýdeckou budou najíždět přes rampu od Bohumína;

v opačném směru, tzn. do centra města, budou pokračovat ze zastávky Důl Alexander/Králičí po ulici Frýdecké, vlevo na ul. 28. října, vlevo Kostelní, rovně Havlíčkovo nábřeží, vpravo Biskupská, zastávka „Most M. Sýkory“, dále rovně po ul. Sokolská třída, vlevo Českobratrská, zastávky „Husův sad“, „Konzervatoř“, dále vlevo na ul. Hornopolní, zastávka „Českobratrská“, vlevo a vpravo na ul. Cingrova, rovně Místecká, vpravo na konečnou zastávku „ÚAN“.

915022 Hranečník – Mor. Ostrava, Most M. Sýkory

linka pojede ze zastávky „Marešova“ směr Hranečník rovně po ulici Fišerové, rovně a vpravo na ul. Čs. armády, zastávka „Na Jánské“, dále rovně po ul. Michálkovické na obratiště „ZOO“, kde bude linka ukončena. Zpětná trasa v tomto zastávkovém úseku je shodná;

ve směru do centra města pojede linka ze zastávky „Nám. J. Gagarina“ vpravo na ul. 28. října, vlevo na ul. Kostelní, rovně Havlíčkovo nábřeží, vpravo na ulici Biskupskou, zastávka „Most M. Sýkory“ – výstupní. Zpětná trasa v tomto zastávkovém úseku je shodná. Otáčení autobusů bude na kruhovém objezdu před zastávkou „Nová radnice“.

915023 Ostrava – Rychvald – Bohumín

• linka bude provozována pouze v úseku „Záblatí střed – Michálkovice“ a zpět.

915028 Ostrava – Šenov – Václavovice

linka bude vedena z terminálu Hranečník výjezdem (i vjezdem) kolem tramvajové zastávky ve směru do centra města, dále vpravo na ul. Počáteční, rovně ul. Šenovská, zastávka „STAV-IZOL“, dále vlevo na ul. Lihovarská, zastávka „Lihovarská“, na kruhovém objezdu prvním výjezdem na ul. Těšínskou, zastávka „Radvanice škola“ a dále po své trase;

zpětná trasa je shodná s tím, že kruhový objezd ulic Těšínská x Lihovarská x Čapkova bude pojížděn v protisměru (řízen za asistence Policie ČR).

915029 Ostrava – Petřvald – Šenov

915030 Ostrava – Petřvald

linky budou vedeny z terminálu Hranečník výjezdem (i vjezdem) kolem tramvajové zastávky ve směru do centra města, dále vpravo na ul. Počáteční, rovně ul. Šenovská, zastávka „STAV-IZOL“, dále vlevo na ul. Lihovarská, zastávka „Lihovarská“, na kruhovém objezdu prvním výjezdem na ul. Těšínskou, zastávka „Radvanice škola“, „Dalimilova“, dále na kruhovém objezdu třetím výjezdem na ul. Fryštátskou, Ostravskou, vpravo na ul. Šenovskou, zastávka „Petřvald rozc.“ a dále po své trase;

915038 Mor. Ostrava, nám. Republiky – Kunčice, NH Zářičí

linka bude provozována pouze v úseku „Hranečník – Bartovice Pod Tratí (Nová huť Zářičí);

linka bude vedena z terminálu Hranečník výjezdem (i vjezdem) kolem tramvajové zastávky ve směru do centra města, dále vpravo na ul. Počáteční, rovně ul. Šenovská, zastávka „STAV-IZOL“, dále vlevo na ul. Lihovarská, zastávka „Lihovarská“, na kruhovém objezdu prvním výjezdem na ul. Těšínskou, zastávka „Radvanice škola“ a dále po své trase. Zpětná trasa je shodná.

915061 Výškovice – Hranečník

beze změny trasy, vjezd a výjezd z terminálu Hranečník bude kolem tramvajové zastávky ve směru do centra města.

915074 Hranečník – Hrabová, prům. zóna jih

ve směru z Hrabové po zastávku „Radvanice škola“ po své trase, na kruhovém objezdu ulic Těšínská x Lihovarská x Čapkova v protisměru na ul. Lihovarskou, vpravo na ul. Šenovskou, vpravo na ul. Počáteční, vlevo do terminálu Hranečník, konečná zastávka „Hranečník“. Zpětná trasa je shodná;

případný výjezd z terminálu Hranečník bude kolem tramvajové zastávky ve směru do centra města.

915095 Hranečník – Sl. Ostrava, Krematorium

provoz linky bez omezení.

915097 Hranečník – Michálkovice, Brazílie

linka bude vedena v úseku „Brazílie – ZOO“, a to následovně:

ve směru ze zastávky „Brazílie“ pojede po zastávku „Zlatnictví“ po své trase, dále vlevo na ulici Radvanickou, zastaví na zastávce „Slunná“ směr Radvanice, za zastávkou se otočí do protisměru, zastaví dále na zastávkách „Slunná“ a „Holandská“ ve směru do Michálkovic, dále zastávka „Hasičská zbrojnice“ a dále po své trase až na zastávku „Salma“, kde se otočí a bez zastavení odjede po ulicích Na Jánské a Michálkovické na obratiště „ZOO“, kde bude linka ukončena;

v opačném směru vyjedou z nástupní zastávky „ZOO“ bez zastavení po ul. Michálkovické a Na Jánské na zastávku „Salma“, kde se otočí a po své trase pojede až po zastávku „Čihalíkova“, dále vlevo a vpravo na ul. Radvanickou, rovně zastávka „Slunná (směr Radvanice), za zastávkou se otočí do protisměru, zastaví na zastávce „Slunná“ (směr Michálkovice), dále vpravo na ul. Petřvaldskou, zastávka „Zlatnictví“ a dále po své trase na konečnou zastávku „Brazílie“.