OVAK online komunikace = Bezpečí pro váš domov

Trend elektronické komunikace a elektronického vyřizování služeb byl posílen současnou epidemiologickou situací. Významnými výhodami elektronické komunikace je její bezpečnost, větší míra pohodlí při vyřizování požadavků a v některých případech je pro zákazníka i poskytovatele služeb dokonce levnější a v neposlední řadě přináší úlevu i životnímu prostředí. 

Tímto prozákaznickým směrem stále pokračují Ostravské vodárny a kanalizace a.s. (dále OVAK). Vítaným online nástrojem je moderní elektronická aplikace pro automatické podání a vyřízení žádostí o vyjádření k existenci sítí a zařízení v majetku a provozování společnosti OVAK.  Žadatelé získají požadované vyjádření výrazně rychleji bez nutnosti osobní návštěvy.

Základním online OVAK nástrojem je Zákaznický účet, prostřednictvím něhož mohou registrovaní zákazníci vyřídit řadu požadavků či získat přehledné informace vztahující se ke své spotřebě, a to bez omezení z pohodlí domova 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. 

Uživatelsky vstřícný Zákaznický účet umožňuje: 

  • Měnit zasílací a kontaktní údaje.
  • Upravovat výši a četnost záloh.
  • Měnit způsob hrazení.
  • Zadat samoodečet – stav vodoměru.
  • Kontrolovat si vyúčtování i zpětně.
  • Mít informace o Vaší spotřebě na „jednom místě“, tj. o provedených odečtech, fakturách, platbách, atd.
  • Spravovat více odběrných míst z jednoho místa.

Faktura do emailové schránky zajistí okamžité doručení faktur, ať už jste kdekoliv. Budete mít více času na posouzení a zpracování faktury. Archivace dat a evidence spotřeb vody je pak velmi jednoduchá. V neposlední řadě šetříte životní prostředí, protože není potřeba dokument tisknout.

Jak požádat o elektronické zasílání faktur?

  • telefonicky na zákaznické lince 848 100 700
  • elektronicky prostřednictvím zákaznického účtu na internetu
  • elektronicky prostřednictvím e-mailové adresy info@ovak.cz 

Elektronická komunikace umožňuje využívání moderních platebních nástrojů pomocí on-line platební brány nebo QR kódu přes mobilní aplikaci. A pokud někdo nevlastní bankovní účet ani chytrý telefon, může využít k platbě terminál SAZKY na některém z prodejních míst, jako jsou čerpací stanice, trafiky, potraviny apod. Více informací na www.ovak.cz v sekci Zákazníkům/Moderní platební nástroje.

„Den má jen 24 hodin, proto se snažíme zákazníkům zjednodušit potřebnou komunikaci tak, aby se v ušetřeném čase mohli věnovat svým blízkým nebo svým zájmům. Nezanedbatelné jsou v současnosti i bezpečnostní výhody elektronické komunikace,“ sdělil Ing. Petr Konečný, MBA, statutární ředitel OVAK.

Svou spotřebu vody můžete mít pod kontrolou díky „chytrému měření,“ které umožňuje automatický odečet v nastavených intervalech s možností datového i grafického zpracování analýz spotřeby. S chytrým měřením využijete průběžnou kontrolu spotřeby vody odkudkoliv a její bezkontaktní odečet. Máte-li na vodoměru instalovaný vysílač a současně zřízen registrovaný přístup na Zákaznický účet, stačí se k němu pouze přihlásit. A zajímavá je i možnost bezplatně si nechat zasílat upozornění o nestandardní spotřebě vody na Váš e-mail. Budete tak vědět o náhlém úniku vody a nadměrné spotřebě s konečným efektem úspory peněz.

Jak si o zasílání upozornění požádat?

Vyplněním formuláře „Žádost o aktivaci upozornění“, který nalezne na webových stránkách www.ovak.cz v sekci „Ke stažení“. 

Více informací na www.ovak.cz v sekci Zákazníkům/Chytré měření.

Tyto služby platí jen pro zákazníky, kteří mají s OVAKem uzavřenou platnou smlouvu na dodávku vody nebo odvádění odpadních vod a jsou poskytovány zcela zdarma.

(ab)