Zdeněk Nytra: Ostrava na 1. místě!

Senátor Zdeněk Nytra povede v podzimních komunálních volbách v Ostravě kandidátku ODS, podporovanou TOP 09 a Stranou soukromníků. S podporou těchto stran byl před dvěma lety zvolen jako nestranický kandidát i senátorem ve volebním obvodě Ostrava-město, který zahrnuje mj. Moravskou Ostravu a Přívoz, Mariánské Hory, Vítkovice, Slezskou Ostravu a všechny další ostravské obvody ve Slezsku.

Můžete vysvětlit důvody svého rozhodnutí?

„V Senátu jsem velmi rychle pochopil, že propojení vysoké a komunální politiky je nejen prospěšné, ale i nutné. V komunálu totiž získáte praktické podklady pro legislativní práci v Senátu. Mimochodem ke stejnému závěru dospěla více než čtvrtina mých senátních kolegů. A protože Ostrava je mým domovem, není mi lhostejné, rozvíjí-li se, či stojí na místě, jak se v něm bydlí a pracuje. Proto jsem se rozhodl kandidovat.“

 

Do volební kampaně vstupujete s ambiciózním heslem.  Co je třeba udělat, aby se Ostrava stala jedničkou?

„Jde nám o celkový rozvoj města, návrat investorů, kteří odešli nejen kvůli finanční krizi, ale taky návrat obyvatel, a to zejména těch mladých. Když už mladí lidé odejdou do světa studovat nebo sbírat životní zkušenosti, chceme v Ostravě vytvořit takové podmínky, aby se rádi vrátili tam, kde je bezpečno, kde je kvalitní lékařská péče, kde najdou pomoc i pochopení lidé handicapovaní i senioři. Vezměme si například dopravu, jak statickou – tedy parkování, tak dynamickou. Obyvatelé, pracující či návštěvníci města nemají kde zaparkovat, kolony vozidel na cestách sice ještě nedosahují délky v Praze, ale to není důvod ke spokojenosti.“

Ing. Zdeněk Nytra (57/) pochází z Frýdecko-Místecka, od roku 1982 bydlí v Ostravě. Od dětství je aktivní jako dobrovolný hasič, 32 let je profesionálním hasičem. V letech 2001 až 2016 ředitel Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje.

A co životní prostředí v Ostravě?

„Něco ovlivnit můžeme, například již zmiňovanou dopravou. Mimochodem plynule jedoucí vozidlo je v tomto ohledu lepší než vozidlo každou chvíli brzdící, popojíždějící či stojící v koloně. Dále důsledným úklidem komunikací, podporou tak zvaných kotlíkových dotací, úzkou spoluprací s průmyslem. Něco ovlivníme už méně, ale můžeme tlačit na urychlené dokončení likvidace ekologických škod jako jsou třeba laguny a celý areál Ostramo, Trojické údolí a průmyslová zóna Hrušov, nebo na snížení znečištění, které k nám přichází z Polska.“

Jako nestraník byl opakovaně volen, od roku 2006, na kandidátce ODS do zastupitelstva městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Od roku 2016 je senátorem. I po svém zvolení do Senátu Parlamentu ČR působí v hasičském hnutí, kde je viceprezidentem Mezinárodní sportovní federace hasičů a záchranářů a rovněž i viceprezidentem Mezinárodní organizace hasičských a záchranných služeb.

Jak se stavíte k projektům ve městě, ať nedořešeným nebo plánovaným?

„V centru města pohneme s desetiletím neřešenými problémy jako je Textilie Ostravice, Masarykovo náměstí, Černá louka, proluky –  ty už jsou zde od války. Nebudeme se věnovat nereálným a vlastně ani nezahájeným projektům, jejichž priorita se navíc v průběhu času velice měnila. Jako příklad lze uvést lanovku nad městem – jednou vede z bodu A do bodu B, pak z bodu C do bodu D, Místeckou ulici – místo abychom řešili její optimální dokončení, tak se vymyslí její zatunelování, které je hlavně z časového hlediska nereálné. K  lepšímu se mění vše okolo nás – podívejte se, kde je Brno,  i města v Polsku. My nebudeme nečinně přihlížet.“

(red)