Omezení úředních hodin magistrátu Města Ostravy

Město Ostrava přistupuje v návaznosti na nařízení Vlády ČR k úpravě úředních hodin. Pro veřejnost budou pracoviště Magistrátu města Ostravy otevřena ve středu 18. března od 14 do 17 hodin, v pondělí 23. března od 8 do 11 hodin.  

Odbaveni budou pouze klienti, kteří se v předstihu objednají prostřednictvím elektronického odbavovacího systému https://objednavky.ostrava.cz/eobs, nebo telefonicky na kontaktní lince magistrátu na čísle 844 12 13 14. Mimo výše uvedené úřední hodiny budou budovy magistrátu pro veřejnost uzavřeny.

Zcela bezkontaktně bude v následujících dnech pracovat Živnostenský úřad magistrátu města. Klienti mohou svá podání posílat prostřednictvím webové aplikace https://www.rzp.cz/elpod.html, přes datovou schránku (ID DS 5zubv7w) nebo elektronickou podatelnu Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz (toto podání musí být opatřeno uznávaným elektronickým podpisem). Pokud podnikatel nedisponuje uznávaným elektronickým podpisem nebo nemá zřízenou datovou schránku, může k podání využít i Českou poštu. Potřebné formuláře jsou k dispozici na www.rzp.cz. Běžné dotazy může klient zaslat na adresu zu@ostrava.cz nebo budou zodpovězeny telefonicky na lince 599 443 148, a to ve výše uvedených úředních hodinách.

Žádáme občany, aby v následujících dnech kontaktovali úřad pouze v nejnutnějších záležitostech a upřednostňovali elektronickou a telefonickou komunikaci. Úřad funguje v nouzovém režimu s minimálním počtem zaměstnanců, většina pracovníků zůstává, v souladu s nařízením vlády, doma na překážce nebo v režimu home office.

Stále platí, že jsou do odvolání zrušeny služby magistrátu města, které jsou poskytovány v bydlištích klientů, konkrétně vyřizování cestovních dokladů a občanských průkazů.

(nm)