Dopravní podnik Ostrava úspěšně bojuje s mrazivým počasím

Mrazivé počasí dorazilo i do Ostravy. Přestože takové počasí způsobuje mnohé komplikace, je Dopravní podnik Ostrava (DPO) na dvouciferné minusové teploty dobře připravený. Dopraváci posilují noční směnu, aby autobusy ráno nastartovaly bez větších obtíží a první cestující měli ve vozidlech tepleji, technici zavádějí opatření k eliminaci problémů vznikajících při velmi nízkých teplotách.

„Takový mráz je v dopravě opravdu komplikací, ale bojujeme s ním, jak nejlépe umíme. V noci z neděle na pondělí jsme posílili noční směnu, abychom zajistili, že se autobusy při výjezdu neopozdí. Na směnách jsou tzv. „startovači“, kteří zajišťují, aby v autobusech bylo dříve tepleji a nezamrzaly například dveře,“ vysvětluje opatření generální ředitel DPO Daniel Morys. Pro případy potíží je posílena také směna údržby v garážích. DPO má dnes již všechny dieselové autobusy vybaveny předehřívači motorů, které ohřívají chladicí kapalinu a zajišťují snadnější nastartování v případě mrazů. CNG autobusy tento problém nemají a startují takřka bez problémů i při velmi nízkých teplotách. Autobusy jsou vytápěny odpadním teplem vznikajícím při chodu motoru, podobně jako osobní vozidla.

Na tramvajové a trolejbusové tratě jsou v mrazivých dnech vypravovány jako první speciálně upravené vozy s odolnější lištou na pantografech, resp. odolnější hlavicí na sběračích, která v případě nutnosti sráží led z trolejí a usnadňuje tak jízdu dalším vozidlům. Tramvajové výhybky jsou opatřeny vytápěním, které pomáhá udržovat plynulou kolejovou dopravu. „Topení v interiéru tramvají a trolejbusů je nyní po celou zimu zapínáno vlastně trvale. Nepřetržitá služba na tramvajových nástupištích zajišťuje posyp a stará se tak o bezpečnost, našim řidičům poskytujeme ve vozovnách teplé ochranné nápoje a samozřejmě mají zimní verzi uniforem,“ doplňuje seznam opatření proti mrazu ředitel DPO Daniel Morys.

(nm)