Albert rozšířil prodej do opakovaně použitelných nádob i do Ostravy

Po hypermarketu na pražském Chodově, kde představil Albert bezobalovou stěnu loni v říjnu, si mohou nakoupit do znovupoužitelných nádob i zákazníci v ostravském Albertu v Nové Karolině. Nabízí téměř pět desítek produktů od oříšků přes luštěniny, snídaňové směsi až po vločky. Snižování objemu obalových materiálů je jedním z pilířů udržitelnosti obchodníka v environmentální oblasti.

„Jsme rádi, že řada zákazníků se chce svým chováním podílet na snižování spotřeby plastů a osobně tak přispět k udržitelnosti. Právě pro ně jsme na pražském Chodově a nově v Ostravě představili bezobalový prodej, při kterém mohou nádoby využívat opakovaně. Jedná se o velký krok na cestě k udržitelnosti a věříme, že zákazníků, kteří si tento způsob nákupu oblíbí, bude přibývat,“ vysvětluje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Stěna nabízí komfortní nákup bez jednorázových obalů. V obchodě v ostravské Nové Karolině byla uvedena po jeho celkovém remodelingu. „V průběhu několika měsíců fungování systému v chodovském hypermarketu, a také na základě průzkumu vidíme velmi pozitivní reakce zákazníků. Oceňují provedení i rozmanitost sortimentu,“ vysvětluje Barbara Hajasová, manažerka sortimentu z obchodů Albert.

Zákazníci si mohou vybírat z téměř pěti desítek produktů, včetně těch v BIO kvalitě vlastní značky Nature´s Promise. „Při výběru produktů do ostravského obchodu jsme vycházeli z oblíbených položek zákazníků v Praze,“ doplňuje Barbara Hajasová. Stejně jako v pražské prodejně můžou zvolit, zda využijí chytrých uzavíratelných nádob, které jsou znovupoužitelné, nebo přijdou s vlastní nádobou. Nabízené chytré nádoby jsou zálohované a je možné je vrátit.

Technologii násypníků pro Albert dodala česká společnost MIWA. Ekologická stopa tohoto systému je o 71 % nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech.1

Všechny kroky, které Albert dělá v oblasti udržitelnosti i plány do příštích let, představuje ve svém prvním nefinančním reportu.

Jak systém funguje?

Pro nákup zákazník nejprve zvolí druh standardizované nádoby podle potřeby, nebo použije vlastní. U vlastního obalu je potřeba ho vždy nejprve odvážit. Z násypníku následně zákazník naplní požadované množství suroviny. Nádobu pak opět odváží, načež modul vytiskne etiketu s čárovým kódem, který se u pokladny načítá stejně jako u jakéhokoliv jiného zboží. Systém násypníků vyvinula česká společnost MIWA a je 100 % oběhový.

(ab)