Karvinská hornická nemocnice je nejlepší nemocnicí v ČR, rozhodli pacienti ambulancí

Foto KHN a Jakub Frajkovský

Karvinská hornická nemocnice (KHN) uspěla v hodnocení organizace HEALTHCARE INSTITUTE, která  pomáhá zvyšovat bezpečnost a kvalitu českého zdravotnictví. KHN získala celostátní prvenství a titul „Nejlepší nemocnice roku 2025“ v České republice v kategorii ambulantních pacientů.

Současně si odnesla 2. místo v hodnocení hospitalizovaných pacientů a třetí příčku za hodnocení od zaměstnanců. Získala také finanční bonus od společnosti Medevio zabývající se IT systémy a aplikacemi, které usnadňují život pacientům i lékařům.

Organizace HEALTHCARE INSTITUTE vyhlásila výsledky(25. 11. v Praze)na základě hodnocení více než 100 tisíc respondentů z celé České republiky a vybírala z více než 140 nemocnic s akutními lůžky. V dotazníku pro ambulantní pacienty sledovala zejména:

  • komunikace a přístup ošetřujícího lékaře,
  • komunikace a přístup ošetřující sestry,
  • množství a srozumitelnost informací o navrhované léčbě nebo ošetření,
  • jak dobře byla vysvětlena rizika navrhované léčby/ošetření,
  • kvalita ošetření v ambulanci (lékařské / ošetřovatelské péče),
  • reakce ošetřujícího personálu na případnou bolest pacienta,
  • pocit soukromí během vyšetření či předání informací,
  • jednání se ctí a respektem (zda bylo jednáno s úctou).

Roli hrají i mnohá další kritéria, včetně čistoty prostředí a přístrojového vybavení. „V našich ambulancích se setkáváme s pacienty, kteří trpí závažnými problémy – od neurologických a kardiologických problémů přes pohybové potíže až po nádorová onemocnění prsu. Proto je pro nás ocenění právě od těchto klientů velmi důležité. Našimi ambulancemi neprojdou jako na běžícím pásu, u nás jsou lidmi, kterým se vždy snažíme pomoci,“ říká ředitel KHN Tomáš Canibal.

Organizace HEALTHCARE INSTITUTE o.p.s. ve své tiskové zprávě uvádí, že projekt hodnocení tuzemských nemocnic letos probíhal od 1. února do 31. srpna, oslovil 148 nemocnic s akutními lůžky napříč Českou republikou a přinesl komplexní pohled na kvalitu zdravotní péče v tuzemsku. Hodnocení nemocnic vychází z mezinárodně uznávané metodiky Balanced Scorecard a zaměřuje se na finanční stabilitu, bezpečnost a spokojenost pacientů i zaměstnanců. Výsledky poskytují managementu nemocnic cennou zpětnou vazbu, která pomáhá zvyšovat kvalitu služeb a nastavovat nové standardy péče. „Letošní ročník opět potvrzuje, že české nemocnice aktivně pracují na modernizaci a zlepšování komfortu pacientů,“ napsali organizátoři projektu.

(nm)